welcome my blog..

kisah suka duka,gembira, sedih...semua adalah tentang aku..




aku.......

assalamualaikum...kepada rakan-rakan dan pembaca,aq ingin berkongsi cerita dengan u all semua...ketika kecil dulu..aq ada sakit terok sgt2 sampai aq xdak harapan nk idop ag..kedua ibu bapa bersusah payah mengubati penyakit aq..tetapi x berhasil..kdang2 aq mrasakan diri ini tidak dapat mneruskan hdup ni.. aq tdak thu apa yg hrus aq lakukan.. aq hnya mmpu mnyerah kpada ALLAH... sgala usaha dan daya telah aq lakukan untuk mneruskan hidup ini,,nmun apakan dya,, Tuhan suka menguji ummatNya.. kdang2 aq mrasakan aq sudah  mngalami kegagalan.. aq sudah hmpir berptus asa...tetapi aq mendapat semngat yang dpat membantu aq dalam hdup aq ini drp kluargaku,, kwan2ku,, gru2ku dan org yg trsyang.. aq mula melihat sinar di hdapan.. aq mrsakan hdup ini hruslah dtruskan untuk memenuhi kehendakNya.. walaupun aq mmpnyai sejrah htam,, nmun tdak mstahil hdup ini tdak hrus diteruskan.. aq amat mnyayngi kdua ibu bapaku dan teman2 yg telah bnyak mmberi aq semngat kpdaku.. aq senantiasa memanjangkan doa ke hadrat Illahi..sinar yg dtg dlm hidupku telah memberi smngat kpda aq... aq berdoa dan trus berdoa agar segala dugaan dan cubaan yg dibrikan trhdap aq dpat aq hdapi dgn tnang dan sabar..................

7 comments:

  1. alhamdulillah...saya bangga kerna sahabat sejati saya sentiasa cekal dan tabah....

    ReplyDelete
  2. thnx..amin...kta slalu kena cekal n tabah lam idop..aq bersyukur..

    ReplyDelete
  3. Apabila seseorang sanggup menghadapi ujian Allah dengan tabah, sudah tentu imannya bertambah kuat dan mantap, sering bermuhasabah diri dan memperbaiki kelemahan demi mencapai insan dikasihi Allah.

    ReplyDelete
  4. “Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat sekali kecuali bagi orang yang khusyuk.” (Surah al-Baqarah, ayat 45)

    ReplyDelete
  5. ye..kta mmg perlu tabah dalam menghadapi ap jua dugaan yg akan mendatang..i2 mengajar kta erti kesabar dan memebuatkan kta lbh matang..

    ReplyDelete
  6. semoga hdup dekyah snantiasa dibekahi.. barakallah.. cekalkan haty,, tabahkan jiwa,,, tnangkan minda..
    smoga ap2 halangan dapat ditmpuhi dgan tenang..

    ReplyDelete